fogrend

Fogszabályzót szeretnék, ezért alaposan utánanéztem és -kérdeztem a lehetőségeknek. Nem vagyok fogorvos, laikusként mutatok be egy "fogszabályzó piaci" körképet és írom le a felkészülésem történetét. ......................... 2009 nyara óta megvan a saját fogszabályzóm, továbbra is gyűjtöm az infókat, érdekességeket.

Friss topikok

  • 4cs4d: @J-Lo: Szia Jó régi a poszt, de végül melyik orvoshoz mentél ? Illetve azóta is jól állnak a f... (2023.12.08. 01:30) Fogorvos választó
  • szaba92: Szia! Végül te melyik megoldást választottad? Feltudnád velem vennie a kapcsolatot kérlek? (2012.08.17. 18:30) Piaci körkép - összefoglaló
  • szaguldo kacaj: Szia. Gratulálok a szép eredményhez és a kitartáshoz! :) (2011.08.16. 20:05) Eredmény 2 év után
  • amarylis: Luella, szívből örülök a sikerednek! Az én esetem már kevésbé az. Nekem is felcsillant a szemem am... (2010.08.03. 19:20) "Gyors Fogszabályzás" - 6-12 hét alatt?

"Gyors Fogszabályzás" - 6-12 hét alatt?

2010.01.15. 23:47 | J-Lo | 20 komment

Egy új fogszabályozási módszerrel állítólag 6-12 hét alatt elérhető a kívánt eredmény. Az egyszerűen csak "Gyors Fogszabályzás" néven említett módszer abban az esetben használható, ha csak az elülső fogak helyzetének változtatására van szükség, és csak kisebb módosításról van szó. A ránézésre éjszakai fogszabályzóhoz hasonlító készülék  kivehető, ugyanakkor a megfelelő eredményhez napi 20-22 órán át mindenképpen viselni kell. A módszerrel a Da Vinci Art Dent rendelőben foglalkoznak, dr. Losonczy Levente vezetésével. Árat itt nem közölnek, de egy másik forrás szerint kb. 200-400 ezer Ft.  


Hasonlóan rövid, és szintén csak egyszerűbb esetekre alkalmazható kezelést ígér az Ormco-féle Stb Social 6. (Az Ormco-hoz tartozik a híres Damon rendszer is.) A Stb Social 6 egy linguális (belső fogfelületre ragasztott) készülék, melyet az elülső 6 fogra ragasztanak fel, és 6-16 hét alatt képes megszüntetni a torlódást vagy kuszaságot ezen a területen. Itthon például az Optimadent, a DoctorDent és a kecskeméti Kőházi-Zsoldos rendelő honlapján említik ezt a technikát.

A bejegyzés trackback címe:

https://fogszabalyzas.blog.hu/api/trackback/id/tr921675919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaguldo kacaj · http://szaguldokacaj.freeblog.hu/ 2010.01.28. 10:52:52

Az egyik szépségkirálynónek is ilyenje van/volt, a ragasztott fajtából.

Nonooo 2010.02.03. 16:16:32

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni, ugyanis jövő héten ragasztják a fogszabályzóm. A doktornő a damon q-t javasolta, elmondta a mellette szóló érveket. Engem sikerült meggyőznie, de természetesen nagyon sokat olvastam mellé.
Igazából az árral nem tudok mit kezdeni, azt mondta 400e-ből tuti kijön, annyival számoljak durván. Szerintetek ez reális? Nekem egyelőre úgy tűnik az, hiszen voltam már több helyen is árajánlatot kérni. De gondoltam egy kérdést azért megér!
Van esetleg vkinek damon fogszamályzója?

Előre is köszi!

Nono

J-Lo 2010.02.04. 10:35:00

szia, és ez csak a készülék ára, vagy a havi kezelések ára is benne van?

Nonooo 2010.02.04. 12:00:32

Azt mondta ennyivel számoljak, s ebből tuti kijövünk, kezelésekkel együtt!

elmelkedo 2010.03.10. 10:26:13

most érdeklődtem a gyors fogszabályzó iránt... 400.000 Ft

J-Lo 2010.03.10. 16:55:59

köszönöm az infót!
mi a véleményed a módszerről?

Fog Szabi · http://szabalyosfog.blog.hu 2010.03.20. 15:58:13

érdekes módszer, remélhetően hamarosan nekem is lesz fogszabályzóm. ha nem gond megosztom a linket, hátha érdekesnek találod.

szabalyosfog.blog.hu

J-Lo 2010.03.20. 18:59:47

@Fog Szabi: megnéztem a blogod & hozzászóltam :-)

Ragyogó 2010.03.29. 12:14:44

Szia J-Lo!

Nagyon tetszik a blogod, mert rendkívül precíz és sok hasznos infót találtam benne a témával kapcsolatban. Érdeklődnék, hogy lassan 9 hónapos fogszabi-viselőként látod-e már a változást illetve sor került-e végül az állkapocs műtétre Nálad? Az általad említett fogorvosok közül én is voltam az egyiknél, aki - csakúgy, mint a Te esetedben - Nekem is javasolta ezt a műtétet (esztétikai szempontból) de nem csak a 300-400ezres költség miatt léptem vissza, hanem maga a tudat rettentett el, hogy "műtenek". Kíváncsi lennék, hogy Neked végül volt-e ebben tapasztalatod, vagy ismersz-e ilyen "áldozatot" illetve ha mégsem kellett ezen átesni, akkor beljebb esett-e a felső ajkad, mióta a kezelés tart?

Előre is köszönöm a válaszodat!

Dia

Ragyogó 2010.03.29. 12:22:42

Még valami a gyors fogszabályozással kapcsolatban: rettenetesen kételkedem ebben a módszerben, annak ellenére, hogy a képek nagyon meggyőzőek, amivel alátámasztják a sikerességét. Ha ez létezik, akkor mindenki ilyet hordana, mert egyrészt az Incognito-nál és az Invisalign-nál nem drágább, másrészt ha bármelyik ragasztott alternatívánál mégis drágább lenne, mindenki erre spórolna, mert 1 - 1,5 év helyett 2-3 hónap alatt "megússza" a kezelést. Mindenesetre épp ma írtam egy szakértőnek (talán Ő a legismertebb az országban), hogy megkérdezzem a véleményét... Majd jelentkezem, hogy mit reagált a kérdést illetően...

J-Lo 2010.03.29. 20:22:30

@Ragyogó: köszi a kommentet!
én úgy értelmeztem, hogy a gyors fogszabályozás nem való mindenkinek - csak annál működik, akinél az elülső fogak kuszaságát kell megoldani, és nincs nagyon erős torlódás vagy egyéb szerkezeti probléma, pl, mélyharapás, keresztharapás. kíváncsi vagyok, mit mond az említett szakértő!
nálam abszolút látszik változás! főleg a felső fogaimon. kiszélesedett a fogív, és az elülső fogak is egyenesen állnak, nem lökődnek úgy kifelé. mivel nem kellett fogat húzni (a felső 4-esekre gondolok), ezért nem esett be a szám sem, esztétikailag még jobb is. műtétre én sem vállalkoztam, nekem nem érte volna meg. a hoxa fórumon írt valaki saját élményt, azt hiszem.

Mme du Tancin 2010.03.31. 11:11:38

@Ragyogó: úúúú, engem is nagyon érdekelne, milyen infokat szereztél a gyors módszerről, már csak a kiváncsiság kedvéért is, mert nekem sincs tökéletesen szinkronban az alsó és a felső állkapcsom, így valószínűleg tartósabb fogszabi kell majd.

amarylis 2010.04.05. 21:01:54

Szia, új felhasználóként először is gratulálok a blogodhoz! Engem is nagyon érdekel ez a bizonyos gyors fogszabályozás, sikerült valamit megtudnod róla? Egyáltalán mióta létezik ez a dolog, mert nagyon keveset találok róla :(

Ragyogó 2010.04.21. 05:34:45

Sziasztok!

Kicsit megkésve, az alábbi választ kaptam a szakértőtől:

"A fogszabályozás kifejezés nagyon szerteágazó és nagyon sokfajta kezelési lehetőséget jelent. Önmagában a készülék nem ad képet egyáltalán arról, hogy egy adott páciens esetében az orvos és páciense milyen kezelés mellett dönt. Alapvetően ezt az egészet a következő módon kell elképzelni:
- a páciensnek van egy problémája, ami miatt felkeresi orvosát. Ez az esetek többségében esztétikai. Sőt nagyon gyakran ez is az első fogakra koncentrálható.
- az orvos az első konzultáció és teljes kivizsgálás során felméri az esetet. Ekkor derül ki, hogy mik azok a tennivalók, amik a páciens vágyain felül még felmerülnek (funkcionálisan és esztétikailag)
- ez egy lista, amiből esetleg lehet különböző kezelési alternatívákat kialakítani. Mondjuk teljes kezelés, ami az "egész szájat rendbe teszi" és egy olyan, ami kompromisszumos és csak az első fogakkal foglalkozik.
- amennyiben tehát van lehetőség egy kompromisszumos kezelésre, jöhet szóba valamelyik kozmetikai kezelés (Inman Alginer /gyors fogszabályozás/, vagy Social 6 Stb, vagy még 100 másik ilyen készülék). Ezek nem mérhetők az Incognito, vagy STB teljes kezelésre mért készülékeivel, sem időben, sem árbam, hiszen egészen mást csinálnak.
Javaslatom, hogy keressen fel több rendelőt, alakítsa ki azt a fontossági sorrendet, ami a funkcionális és esztétikai tennivalókat jelenti. Tudja meg, hogy milyen kompromisszumot jelentene, ha csak kozmetikai kezelése lenne. A kozmetikai kezelés valóban gyorsabb, miután jóval kevesebb dolgot végez el."

Háát,remélem Nektek hasznosabb volt az info mint Nekem. Én nem vagyok előrébb... Számomra a kozmetikai és az esztétikai kezelés ugyanazt jelenti, de nem vagyok orvos...

Ragyogó 2010.04.21. 06:21:26

Kozben 1 "apro" erdekesseget is talaltam, erdemes megnezni!

Az STB Social 6 keszuleket gyarto (ORMCO) ceg honlapjat hasonlitsatok ossze az itthoni gyors fogszabalyozast vegzo rendelo honlapjaval:

www.ormco.com/index/ormco-products-stb

www.optimadent.hu/fogaszati_kozpont_fogszabalyozas_3

Ugyanazzal a kepgaleriaval a gyarto(!!!) 6-7-10 HONAP alatt igeri teljesen ugyanazt, amit itthon 6-7-10 HET alatt iger az Optimadent. Nem mindegy! Es ez azert elgondolkodtato... A honapok azert hihetobbek...

J-Lo 2010.04.21. 16:41:31

@Ragyogó: Nagyon köszi az infót!
Szóval ezek a "gyorsak" inkább a felszínt kapargatják - ami némelyeknek akár elég is lehet - , míg a nagyobb változásokhoz több idő és más eszköz kell... Ez logikus.
És igen, nemcsak leveszem a polcról a készüléket, hanem nagyon számít az orvos hozzáadott értéke is, ezt megerősíthetem.
Meglepő amit találtál az időtartamok eltérő bemutatásáról. Viszont az tény, hogy nálam volt egy a sorból kicsit kitáncoló metszőm, és 1-2 hónap alatt tökéletesen a helyére került. Persze nálam vannak ennél "súlyosabb" problémák sajnos.

amarylis 2010.04.22. 21:04:38

Köszi a hasznos infókat, én ugyan nem vágyom 100% -os eredményre ill. "gyöngyfogsorra" mindenáron (pl. állkapocsműtét vagy sok-sok éves kezelés) , viszont szeretnék változtatni a jelenlegi helyzetemen, elsősorban esztétikailag. Egyelőre várom a kiértékelés eredményét (lenyomat és képek alapján) a fent említett módszerrel. Mindenkinek kitartást és szép fogsort kívánok!!!

luella 2010.06.29. 09:59:39

Sziasztok!
Látom megy a találgatás, hogy milyen lehet a gyors fogszabályozó, én sem tudtam róla sokat, de elmentem a bizonyos fennt nevezett rendelőbe, hogy kiderítsem, vajon nekem hasznána-e.Az volt a gondom, hogy a metszőfogaim előre álltak, alulról konkrétan úgy néztem ki mint egy egér és nyúl keveréke,és a jobb kettes fogam pedig be volt mászva a metszőfogam mögé. Tudni kell, hogy ez a módszer csak azoknak használ, akiknek az első négy fogat kell csak mozgatni. Tehát mintát vettek óla, kiküldték Angliába a laborba, és egyáltalán nem áltattak. Azt mondák, lehet hogy meg lehet csinálni, de az is lehet hogy nem, vagy bevállalom a tervkészítés díját, és ha nem jó, akkor uszik a befizetett 25 ezer Ft, ha jó, akkor beleszámít a kezelésbe. Bevállaltam, kockáztattam. Az hozzá tartozik a történethez, hogy előtte voltam más orvosnál is, aki azt mondta foghúzás, alsó-felső ragasztott, slussz-passz, semmi más technika nem lehet jó. Hiába mondtam neki, hogy tudom jól, attól beesik az arcom, és én nem akarom, hogy hátrahúzzák a fogsoromat, én csak azt szeretném, ha a felső fogívemet fogív alakúra alakítanák!Ja igen, 25 vagyok, szóval még jól mozognak a fogaim. No, tehát nem adtam fel, és meg is lett az eredménye, ugyanis az jött vissza Angliából, hogy ok, megküldték a tervet, ami úgy nézett ki, mint álmaimban. Belevágtam. 1500 euró, mindennel együtt, ami valóban 400 ezer Ft. Először kifizetsz 700-at, pár hét múlva 300-at, majd van 5 húzás, alkalmanként 100 euró. akkor is ennyi, ha tovább tart.Kiszámoltam, a ragasztott, másfél éves procedúra minimum 600-700 E Ft lett volna, mindennel együtt! Foghúzások, fogszabi húzások, levétel, stb.Most, 3 nappal vagyok a levétel előtt. meg kell mondani, az első hét nagyon rossz, nem lehet beszélni, kisebesedik a száj ugyanúgy, viszont valóban folamatos nyomással dolgozik, tehát én közel sem éltem át olyan fájdalmakat, mint a ragasztottal szokás. Sőt, igazából semmilyen fájdalmam nem volt. Tehát 3 nap mulva levehetem végleg, kapok egy éjszakai rögzítősínt. Gyönyörű fogívem lett, 2,5 hónap alatt, és a fogaim is megmaradtak. A harapásom nem tökéletes, mert a felső fogsorom előrébb van, az úgy maradt, de kérdem én: nem változtatták meg az arcom, nem zavar az étkezésben, semmiben nem gátol, és most még szép sorban is vannak!!
Áldom az eget, hogy megtaláltam ezt a technikát. Akinek a front fogaival van baj, és nem akarja átrendeztetni az egész száját, szívből ajánlom. :)

J-Lo 2010.07.02. 00:27:23

@luella: nagyon köszönjük a részletes beszámolót!
gratulálok a gyors és szép eredményhez!

amarylis 2010.08.03. 19:20:15

Luella, szívből örülök a sikerednek! Az én esetem már kevésbé az. Nekem is felcsillant a szemem amikor megláttam a hirdetést egy közösségi oldalon, és a lenyomatvétel kiértékeléséig már teljesen beleéltem magam, hogy végre megtaláltam azt a módszert amit mindvégig kerestem (igaz bennem is rögtön megfogalmazódott az, hogy akkor "miért nem mindenki ilyet hord"?). A hideg zuhany a kiértékelést követően ért, amikor is a doktor úr tovább küldött egy másik orvoshoz, mondván a harapási problémáim miatt ez a módszer nem lenne nálam hatásos (a harapási problémám természetesen a lenyomatvétel előtt is létezett - meg is kérdeztem, hogy esztétikai szempontból ennek ellenére érdemes-e elküldeni az anyagomat 25e Ft-ért "csak olyan anyagot küldünk amit érdemes"). Nem is ez bosszant igazán, hanem az, hogy szerettem volna elkérni a lenyomatot (pogácsát szaggatni vagy teljesen mindegy miért :), de úgy érzem az az enyém és nem szeretném, hogy mások kezébe kerüljön a nevemmel). A mai napig még egy válasz e-mailt sem kaptam tőlük, hogy mi akadálya van a kérésemnek ...Tudom nyári szünet van és örüljek, hogy nem a kezelést követően küldtek tovább egy másik orvoshoz.
Címkék: fogszabályozás fogszabályzó modern technika fogtorlódás belső fogszabályzó kivehető fogszabályzó stb social 6 gyors fogszabályzás
süti beállítások módosítása