fogrend

Fogszabályzót szeretnék, ezért alaposan utánanéztem és -kérdeztem a lehetőségeknek. Nem vagyok fogorvos, laikusként mutatok be egy "fogszabályzó piaci" körképet és írom le a felkészülésem történetét. ......................... 2009 nyara óta megvan a saját fogszabályzóm, továbbra is gyűjtöm az infókat, érdekességeket.

Friss topikok

  • 4cs4d: @J-Lo: Szia Jó régi a poszt, de végül melyik orvoshoz mentél ? Illetve azóta is jól állnak a f... (2023.12.08. 01:30) Fogorvos választó
  • szaba92: Szia! Végül te melyik megoldást választottad? Feltudnád velem vennie a kapcsolatot kérlek? (2012.08.17. 18:30) Piaci körkép - összefoglaló
  • szaguldo kacaj: Szia. Gratulálok a szép eredményhez és a kitartáshoz! :) (2011.08.16. 20:05) Eredmény 2 év után
  • amarylis: Luella, szívből örülök a sikerednek! Az én esetem már kevésbé az. Nekem is felcsillant a szemem am... (2010.08.03. 19:20) "Gyors Fogszabályzás" - 6-12 hét alatt?

Bővebben a Damon fogszabályozóról

2008.11.05. 21:50 | J-Lo | 2 komment

A Damon rendszert egy amerikai fogorvos dolgozta ki (Dwight Damon), akinek elege lett abból, hogy foghúzással oldja meg a fogszabályozási eseteket. A technikát nagyon erősen marketingelik a fogorvosok körében, és úgy tűnik, tényleg sok előnye van nekünk pácienseknek is.


A Damon előnyei:

- rövidebb készülék-hordási idő (14-18 hónap, a hagyományos készüléknél ez 18-24 hónap)

- kényelmesebb viselet, kevesebb fájdalom

- ritkább fogorvos-látogatást igényel (kb. 8-10 hetente kell igazítani rajta, míg a hagyományos készüléken 3-4 hetente)

- legtöbbször elkerülhető a foghúzás

- szélesebb-szebb mosolyt csinál

- és funkcionálisan ugyanúgy eléri a célját, mint a hagyományos készülék

A Damon fogszabályozó legfontosabb elve, hogy a fogakon lévő lapocskák (brackett-ek) és az őket összefogó ív között lazább a kapcsolat. Emiatt tud "lágyabb" erőkkel dolgozni, és emiatt kevésbé fájdalmas a fogszabályzó szorítása is.

 

 

 

A készülékkel együtt néhány hónapig befőttesgumiszerű alkatrészeket is kell hordani, amik egymáshoz húzzák  a fogakat. A készülék részben biológiai erőket használ, vagyis az izommozgást, az izomerőt alakítja át a fogakat szabályozó erőkké.

Az esztétikus megjelenést sajnos nem tudják 100%-ig megoldani, csak a brackett-ek egy részét tudják átlátszó anyagból elkészíteni, a maradék fémes marad. (A képen az egész brackett fémes.)

A bejegyzés trackback címe:

https://fogszabalyzas.blog.hu/api/trackback/id/tr52750936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsuzsi 2008.12.05. 11:23:20

szia!

Nekem Damonom van, Damon mx pontosabban. olyan 3-4 hetente jartam eddig kezelesre, de a tobbiek is akiket ismerek. a rovidebb kezelesi ido relativ, mert igaz h vannak dokik akik evekre elhuzzak a dolgot, na ahhoz kepest rovidebb valoban. Amugy csak ajanlani tudom, igaz, h fem, de nincsenek gumik, amik ugye elszinezodhetnenek, foleg ha ritkabban mesz a dokihoz. a fajdalom az sajna egyedi. senki se tudja osszehasonlitani a hagyomanyossal.
es mindenkepp kerdezz meg minel tobb dokit!! nekem is ennyire kulonbozo megoldasokat ajanlottak, de nagyon orulok h nem mentem bele az elsobe.
ja meg az ar, valahol irtal rola: nekem 260e volt a keszulek (2 ivre) utana meg a kezelestol fugg, de nem hiszem h sokkal dragabb mint a hagyomanyos. mondjuk egy 100-120-szal talan.
sok sikert es kitartast!!
zsuzsi

J-Lo 2009.01.30. 12:18:24

@zsuzsi: Köszi a hozzászólást. Mostmár én is kezdem látni, hogy inkább orvosfüggő a kezelés, mint készülékfüggő. És olyan megjegyzéseket is hallottam az orvosoktól, hogy nagy divat (volt) a Damon, de kezdik reálisabban látni, és nincs minden páciens esetében akkora hozzáadott értéke.
Amúgy most az In-Ovation tűnik még újabb fejlesztésnek (bár az elv azonos), és mintha olcsóbb is lenne.
Címkék: fogszabályozás damon rendszer önligírozó
süti beállítások módosítása