fogrend

Fogszabályzót szeretnék, ezért alaposan utánanéztem és -kérdeztem a lehetőségeknek. Nem vagyok fogorvos, laikusként mutatok be egy "fogszabályzó piaci" körképet és írom le a felkészülésem történetét. ......................... 2009 nyara óta megvan a saját fogszabályzóm, továbbra is gyűjtöm az infókat, érdekességeket.

Friss topikok

  • 4cs4d: @J-Lo: Szia Jó régi a poszt, de végül melyik orvoshoz mentél ? Illetve azóta is jól állnak a f... (2023.12.08. 01:30) Fogorvos választó
  • szaba92: Szia! Végül te melyik megoldást választottad? Feltudnád velem vennie a kapcsolatot kérlek? (2012.08.17. 18:30) Piaci körkép - összefoglaló
  • szaguldo kacaj: Szia. Gratulálok a szép eredményhez és a kitartáshoz! :) (2011.08.16. 20:05) Eredmény 2 év után
  • amarylis: Luella, szívből örülök a sikerednek! Az én esetem már kevésbé az. Nekem is felcsillant a szemem am... (2010.08.03. 19:20) "Gyors Fogszabályzás" - 6-12 hét alatt?

Viszlát, bölcsességfog!

2009.05.10. 10:41 | J-Lo | 4 komment

Ha fogszabályzót szeretnél, valószínűleg tanácsolni fogják, hogy 2-4 bölcsességfogat húzass ki. Gyakran az elülső fogak torlódását okozzák, illetve könnyebb tologatni a fogakat, ha ők nincsenek. Ha pedig ferdén nő, bánthatja az előtte lévő fogat, gyulladást okozhat, stb.


 A bölcsességfogat jellemzően szájsebész orvos veszi ki, sztk-ban vagy magánrendelőben. A foghúzás élménye abszolút elviselhető. Igazából csak az érzéstelenítő injekciók fájnak, amit az ínybe, szájpadlásba adnak. Utána elvileg nem érezni éles fájdalmat, legfeljebb egy tompa érzés, ahogy a fogat szedik ki. Merthogy azért a gyökere mélyen az állkapocsban van, és néha kampós a gyökér, így nem is olyan egyszerű a kivétele.

Ha már teljesen kinőtt a fog, egyszerűbb a helyzet. Ha még nem nőtt ki teljesen, akkor feltárásos műtéttel kell dolgoznia az orvosnak: felvágja és leválasztja az ínyt, csontot fűrészel, kibányássza a fogat. Utána összevarják a sebet, és 1 hétig antibiotikumot kell szedni. Elég vadul hangzik, de ha bízol az orvosban, egyáltalán nem jelent traumát. Utána persze felduzzad az arc, és kell fájdalomcsillapító, de akkor meg már úgyis túlvagy rajta. :-)

Ezt a posztot bátorításnak szánom annak is, aki nem akar fogszabályoztatni, de bölcsességfog húzáshoz gyűjti a bátorságot. A magánrendelős árak változatosak, egyszerű esetben 15-25ezer Ft/fog, feltárást igénylő esetben 25-45ezer Ft/fog. Ehhez hozzájön a röntgenfelvétel ára (4-8ezer Ft), és ha bonyolult a gyökér elhelyezkedése, CT felvételre is szükség lehet (20ezer Ft).

A bejegyzés trackback címe:

https://fogszabalyzas.blog.hu/api/trackback/id/tr871112588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yoritomo 2009.05.21. 14:36:53

Akkor már túlvagy rajta?:) ez a kép egyébként tutira az én röntgen felvételem, bal alsó pont így nőtt, ezért az előtte lévő fogat is ki kellett húzni, úgy begyullasztotta!!! :P most már mind a négy húzás csak távoli emlék szerencsére...!:)
állkapocs-ízületi vizsgálatról nem tervezel postot?:P

J-Lo 2009.05.21. 16:49:42

Mit értesz állkapocs ízületi vizsgálat alatt? A fogszabályzós konzultációkon szokták vizsgálni. Illetve van egy decemberi poszt az állkapocs műtétről, az alapján, amit az egyik fogorvos mondott el nekem.

szaguldo kacaj · http://szaguldokacaj.freeblog.hu/ 2009.05.27. 19:09:13

Hú, ez a te fogazatod? Szépen elfeküdt az a bölcsességfog. Biztos jól megkínozta a gazdáját.
Nekem szerencsére ilyen gondom nincs, a természet megoldotta a b.fog-kérdést, nem termett csírám sem. :) Ha végre odajutok én is, hogy szabályoztatok, legalább ezzel már nem kell foglalkozni.

Sorstárs 2009.06.11. 23:06:32

Nekem is ugyanígy állt a jobb alsó:) Csak szájsebészeti műtét útján tudták kivenni, rettegtem, úgyhogy altatásban kértem, szerencsére semmit nem éreztem és egyben kikapták azon az oldalon a felső bölcsességfogat is, két legyet egy csapásra. Amúgy mind a 4 kinőtt, már nincs egy se, de irigylem azokat, akik megúszták.

Én voltam izületi vizsgálaton és mivel gond van az izülettel is, ezért fogszabályzás előtt kapok egy műanyag sínt, amit pár hónapig hordanom kell, amíg be nem áll az izület, csak utána lehet szabályozni.

Címkék: árak fogorvos bölcsességfog egészségügyi kockázat fogtorlódás oep finanszírozás szájsebész
süti beállítások módosítása