fogrend

Fogszabályzót szeretnék, ezért alaposan utánanéztem és -kérdeztem a lehetőségeknek. Nem vagyok fogorvos, laikusként mutatok be egy "fogszabályzó piaci" körképet és írom le a felkészülésem történetét. ......................... 2009 nyara óta megvan a saját fogszabályzóm, továbbra is gyűjtöm az infókat, érdekességeket.

Friss topikok

  • 4cs4d: @J-Lo: Szia Jó régi a poszt, de végül melyik orvoshoz mentél ? Illetve azóta is jól állnak a f... (2023.12.08. 01:30) Fogorvos választó
  • szaba92: Szia! Végül te melyik megoldást választottad? Feltudnád velem vennie a kapcsolatot kérlek? (2012.08.17. 18:30) Piaci körkép - összefoglaló
  • szaguldo kacaj: Szia. Gratulálok a szép eredményhez és a kitartáshoz! :) (2011.08.16. 20:05) Eredmény 2 év után
  • amarylis: Luella, szívből örülök a sikerednek! Az én esetem már kevésbé az. Nekem is felcsillant a szemem am... (2010.08.03. 19:20) "Gyors Fogszabályzás" - 6-12 hét alatt?

A fogszabályozás veszélyei

2008.11.05. 21:30 | J-Lo | 4 komment

A fogszabályozás egy orvosi beavatkozás, már majdnem műtét értékű, csak éppen annál sokkal lassabb folyamat. Árban is vetekszik a plasztikai sebészeti beavatkozásokkal. És vannak bizonyos veszélyei is.


Veszélyek (bármely típusú készülék esetén):

- nem megfelelő tisztítás esetén a fogakat szorító lapocskák körül elszíneződhet vagy elromolhat a fog

- kisebb baleset esetén a foglapocska lekaparhat egy darabot a fogzománcból, amit aztán csak töméssel lehet pótolni

- a foggyökerek kicsit meglazulnak (eltompulnak a gyökércsúcsok, de ez nem tudom, mit jelent pontosan)

- begyulladhat az íny és a száj belseje: olvastam egy szélsőséges esetről, ahol a fogszabályzót hordó lány torka annyira begyulladt, hogy úgy érezte, nem kap levegőt

- ja, és a fogorvosok nem garantálják a sikert, mert egyénileg eltérhet a kezelési kimenet a kívánttól - persze azért mindent megtesznek az ügy érdekében

A bejegyzés trackback címe:

https://fogszabalyzas.blog.hu/api/trackback/id/tr53751321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tücsimücsi 2009.01.29. 14:08:38

Ilyen foggyökér-felszívódásom nekem is volt. Ahova jártam 22 évesen, nem volt a legjobb fogszabályozó, ezt már most látom csak, és mikor a kezelés végeztével leszedte a porcelán bracketteket, megroppant az egyik fogam, amit korábban tömtek (és ami mellől kihúzták a 4-est). Pár héttel később ez a fog kettétört, és gyökérkezelni kellett meg koronát tenni rá. A gyökérkezeléskor mondták (már egy másik rendelőben), hogy nincs meg a gyökér vége, ami fogszabályzáskor előfordul, mert felszívódik a fog gyökerének a vége. Ezt én se nagyon értem, de valami olyami, hogy ahogy odébb mozdul a fog az ínyben, mert hát odébbmegy, akkor kopik vagy valami ilyesmi lehet. Szóval ilyen furi dolgok vannak. :)

J-Lo 2009.01.30. 12:13:49

@Tücsimücsi: Aha, oké. Szóval lazul maga a fog - csak nekem nem világos, hogy ez komoly gondot okozhat-e a későbbiekben. Ha jól értem, Nálad nem jelentett igazán gondot, csak észrevették a kezelésnél.

Tücsimücsi 2009.02.02. 21:56:25

Egy kicsit gond volt, mert mikor gyökérkezelés van, valami tűket szúrnak fel, és azzal szedik ki az idegeket. Én nem éreztem semmit, mert el voltam érzéstelenítve, de mivel felszívódott a foggyökér vége, a tűvel már azon túl, az ínybe meg a csontba szúrt a dokinő, és ugye ő se tudta, csak utána nagyon fájt, ahogy kiment az érzéstelenítő. Begyógyult, és nem volt belőle baj, de ha a csont begyullad, az problémásabb is lehet. :)

szaguldo kacaj · http://szaguldokacaj.freeblog.hu/ 2009.02.13. 13:04:54

Sziasztok. Gondolom, a későbbiekben sem lehet gond a letompult gyökér, hiszen a rezekált foggal is elvan az ember.

Amúgy jó ez a blog. Szerintem nagy segítség azoknak, akik fogszabályoztatni akarnak (én is). Én rendszeresen olvasom, csak eddig még nem szóltam. :) Nagyon érdekes.
Címkék: fogszabályozás egészségügyi kockázat fogszabályozás veszélye
süti beállítások módosítása