fogrend

Fogszabályzót szeretnék, ezért alaposan utánanéztem és -kérdeztem a lehetőségeknek. Nem vagyok fogorvos, laikusként mutatok be egy "fogszabályzó piaci" körképet és írom le a felkészülésem történetét. ......................... 2009 nyara óta megvan a saját fogszabályzóm, továbbra is gyűjtöm az infókat, érdekességeket.

Friss topikok

  • 4cs4d: @J-Lo: Szia Jó régi a poszt, de végül melyik orvoshoz mentél ? Illetve azóta is jól állnak a f... (2023.12.08. 01:30) Fogorvos választó
  • szaba92: Szia! Végül te melyik megoldást választottad? Feltudnád velem vennie a kapcsolatot kérlek? (2012.08.17. 18:30) Piaci körkép - összefoglaló
  • szaguldo kacaj: Szia. Gratulálok a szép eredményhez és a kitartáshoz! :) (2011.08.16. 20:05) Eredmény 2 év után
  • amarylis: Luella, szívből örülök a sikerednek! Az én esetem már kevésbé az. Nekem is felcsillant a szemem am... (2010.08.03. 19:20) "Gyors Fogszabályzás" - 6-12 hét alatt?

Íme!

2009.07.07. 10:52 | J-Lo | 7 komment

És itt van, visszavonhatatlanul! Még ismerkedünk, és nem a legkönnyebb lakótárs. De majd csak lesz valahogy...

A bejegyzés trackback címe:

https://fogszabalyzas.blog.hu/api/trackback/id/tr971231478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

suerte 2009.09.26. 19:44:41

Szia!

Nagyon tetszik a blogod! Úgy néz ki, én is belevágok...
pont ma voltam az első fogszabályzós orvosnál konzultáción. Nekem hátul élharapásom van, elöl pedig nyitott harapásom. Azt mondta az orvos, hogy mindenképpen kellene a fogszabályozás, különben elsorvadnak a fogak és fogvesztés lesz a vége :(
Én 23 éves vagyok, és pont ugyanez a gondom, hogy a munkám miatt félek, hogy mit fognak szólni a kollégák, ügyfelek...
Amúgy 10 éve volt fogszabályzóm, viszont azóta kicsit elmozdultak a fogaim, a harapásom pedig lehet, hogy sosem volt tökéletes.
A mai orvos a Damont ajánlgatta nagyon, illetve az In-Ovation-C-t is jó megoldásnak tartja. Nem teljesen értettem, hogy mi a különbség, esetleg te tudod?
A neten utánanézegetettem a dolgoknak, de nekem az in-Ovation tűnt szimpatikusnak. Bár valszeg az esztétikai vonzata miatt, ez tényleg alig látszik. A Damonnál pedig úgy láttam, hogy csak olyan breckettek vannak, amelyek fémszínűek.
Te végül melyik mellett döntöttél?
Én is még mindenképpen szeretnék elmenni máshoz is konzultálni, ebben mi a tapasztalat? Mert tőlem most elkértek 10.000 Ft-ot, de úgy tudom sok helyen ingyenes.

Előre is köszönöm a választ és kitartást neked!

Suerte

J-Lo 2009.09.27. 17:12:00

@suerte: Köszi a hozzászólást, örülök, ha találtál itt hasznos infókat.

A Damon és az In-Ovation is azonos elven alapulnak (lágy erőkkel működő "önligírozó" készülékek), de más a gyártójuk. Sőt, van mostmár a 3M-nek is ilyen készüléke, ez a SmartClip. Kicsit máshogy néznek ki, és árban is eltérhetnek, illetve az orvosnak is lehet preferenciája valamelyik irányban.

Mind a Damon, mind az In-Ovation rendelkezik fémes és átlátszós-esztétikus verzióval. Az esztétikus változat a Damon-3 illetve az In-Ovation-C. Az alsó fogsorra néha javasolják a fémes Damont, akkor is, ha a felső átlátszós, mert a fémessel könnyebb dolgozni.
Amit a fenti képen látsz, az In-Ovation-C alul-felül. (Az alsó 5-6-7-eseken itt is fémszínű a brekett.)

Konzultációra mindenképpen érdemes elmenni több helyre, s ha spórolni akarsz, válaszd az ingyenes konzultációt biztosító rendelőket (sok ilyen van). Ez a honlapokról vagy a recepciótól kideríthető. A blogon felsorolt 8 rendelőből 7 helyen volt ingyenes a konzultáció, ebből 1 helyen azóta fizetőssé vált.

Egyelőre nem kaptam semmilyen negatív reakciót a fogszabályzóra másoktól, nyilván észreveszik az emberek egy szemtől-szembe beszélgetésen, de hamar túlteszik magukat rajta.

Hajrá, sok sikert és kitartást Neked is!

suerte 2009.09.27. 21:08:49

Szia!

Köszönöm a választ :)
Neked mióta van fenn a készülék, és meddig kell hordanod?
Hogy bírod?:)

Jövő hétfőn mehetek az első konzultációra dr. Balla Lászlóhoz, kíváncsi leszek..:) Eddig szimpatikus, vasárnap is dolgozik, mert ma emaileztük le az időpontot.

Nekem vmiért a fogorvos, akinél szombaton voltam, a Damont ajánlgatta nagyon, mert hogy vhogy kevesebb mozgatással, rugalmasabban lehet szabályozni, nem teljesen értettem. Árban alig van különbség, Damonra 210ezret ajánlott / fogsor, az in-Ovation C-re pedig 230 ezret. Ahogy néztem, mindenhol kb hasonló, bár azért a többi helyen vmivel olcsóbb, átlagban olyan 180-200 között. Neked mi a tapasztalatod etéren?

Amúgy a youtube-on vannak emberek, akik videoblogot vezetnek a fogszabályzós élményeikről..:) van egy 30 éves lány, aki készített videót kb pár nap után, pár hét és hónap után. Neki in-Ovation C készüléke van, és tényleg alig látszik...

Üdv,

Suerte

yoritomo 2009.09.29. 15:24:02

SZia J-Lo! Örülök, h neked már fent van és egyáltalán nem vészes!!:) én most eléggé magam alatt vagyok: tegnap voltam lenyomatvételen, ahol tökvéletlenül rákérdeztem, h van-e már tökátlátszó damon (merthogy nyárra ígérték, h lesz), erre mondják, h nincs, de hogy már nincs a félig átlátszó sem, csak a tökfém!!!!!:( basszus nem véletlenül mentem hozzájuk és nem viccből, meg fintorgásból szeretnék átlátszót, egyszer már végigszenvedtem az egész rohadt procedurát a fémmel, most már megválogatnám, h mit kérek a számba - ráadásul kb. háromszorannyiért, mint máshol!!! szal most nagyon le vagyok törve, mint a bili füle... bocsi, h kiakadtam, csak kevesen értik ezt meg.......:(:(

J-Lo 2009.09.30. 10:24:42

@yoritomo: :-( és késő átmenni máshová, befizetted már a pénzt? vagy nem lehet még halasztani egy kicsit a felragasztást, amíg berendelnek átlátszót?

J-Lo 2009.09.30. 10:30:17

@suerte: az árakban (és az ár-érték arányban) nagy eltérések vannak, érdemes körülnézni - láttam én is azt a youtube-os lányt, jófej :-) - én kb. 3 hónapnál tartok, és összesen 1,5-2 évre számítok

JimVicodin (törölt) 2009.10.20. 18:21:32

Szia!

Dejó, hogy más is beszél ilyesmi dolgokról.

Igazából nem is teljesen ehhez a posthoz tartozik minden részlet, meg kicsit macerás is. Azért leírom, talán nem baj.
Tavaly kezdtem rendbetetni a fogaimat, kicseréltettem az amgalgámtöméseimet és mivel alul a hatos fogamat likvidálni kellett kaptam egy szép kis hidat lentre. A kezelések utolsó lépése a fogszabi lett volna, csakhogy az orvos (aki egyébként fogorvos és fogszabályzó-szakorvos volt) elment egy másik helyre, így ott az intézményen belül át kellettem menni egy másikhoz. AZ első két fogam kicsit kiáll, azokat akartam helyrerakni.

Mintavételezett, megnézett, és a felső négyeseket ki is akarta húzni. És hogy még ezzel ne érjen véget a történet, kiderült, hogy mélyharapásom is van. Igazából én nem harapok a szájpadlásomba, meg a fogaimba sem, lehet ez valami enyhe fajta lehet. Eddig nem is zavart semmiben. Tehát mélyharapás.

Ez azért gáz, mert jó hogy harapás emelő, meg így-úgy, viszont a lenti ötös és hetes fogamat nem lehet megemelni, ha van rajta híd. Ráadásul a hetesem gyökérkezelt. Azt nem is tudom, hogy meg tud -e "emelkedni" így. Teljesen ledöbbentem. Elvileg szét kellene szedni a kornát, és csak a két fogra tenni. Ameddig pedig nem "nőnek" ki a fogaim rendesen, maradhat a hézag.

Aztán ideges is lettem, hogy ebbe a helyzetbe kerültem. Körülnéztem máshol is és kaptam egy olyan ajánlatot, hogy kapok egy fogszabit fentre, húzás nélkül és mivel az első két fogam háromszog alakú (nem szabályos, egyenes az oldala) lehet az oldalából csiszolni, hogy még tökéletesebbn illeszkedjen. Meg azt is mondták, hogyha kihúznák fentről a két négyesemet, beesnének a fogaim, mivel az ívem megvan, csak az a fránya két első fogam van előbbre kicsit. Pont csak pár milliméter kellene mindkét oldalról, hogy beférjenek a kettesek mellé.

Szóval ezt a lehetőséget választottam. Múlt héten kaptam meg, most reménykedem, hogy nem lesz gond. Ez az orvos is mondta, hogy más a harapásom, de megpróbáljuk most pusztítás nélkül helyretenni a dolgokat.
Aztán van még bölcsességfogam sztorim is. Olyan nehéz az élet. :):):)
Címkék: fogszabályzó in ovation c
süti beállítások módosítása